Under all kritik...

Varit så arg, frustrerad och ledsen idag! Personalpolitiken i region Blekinge är under all kritik.  

Jag förstår att alla ska hjälpas åt, att pass behöver täckas, men hur man säger saker och  hur man genomför saker kan göra så stor skillnad. 

När chefen står på möte med hela mottagningen och säger upprepande gånger att nu måste alla hjälpa till även de som inte gjort det innan (är jag och en kollega till som inte "hjälpt" till på avdelning nio innan för att vi skulle prioritera att ha dagvården öppen) Men nu måste alla hjälpa till! Hon kunde lika gärna sagt våra namn.... att man sen inte har någon plan för hur vi ska kunna "hjälp till och hålla dagvården öppen samtidigt är vist inget stort problem...

Att vi har försökt möblera om, stuva om och trycka in patienter för att avlasta andra delar av sjukvården är inte vatten värd! Kan helt ärligt säga att jag är klar med att försöka lösa saker och hjälpa till... nu får fan regionen lösa sina egna problem.

Hade det inte varit för att jag har två super kollegor och att mitt jobb i grunden är roligt så hade jag idag sagt upp mig. Det hänger i luften för många just nu... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0