Regnet

Regnet faller från skyn och lägger en blöt grå dimma över korpadalen, vädret är ungefär lika uppiggande som mitt humör för tillfället.. 4 dagar kvar till jul men min julkänslan som varit på topp innan börjar mer och mer att försvinna tyvärr. 

Måste helt enkelt erkänna att Coviden tar ut sin rätt mer och mer på mitt mående, och då har jag inte ens haft det än, peppar peppar. Men dess närvaro i samhället, i vardagen och på jobbet gör att jag snart bara vill skrika! Det räcker nu! Och folk, håll er ifrån folk, vi måste bromsa detta nu, hur svårt ska det va! jag vill ha en normal arbeta dag, utan massa skyddsutrustningarna och omflyttningar! Jag vill inte känna mig som en bov varje gång jag får panik för att jag eventuellt måste jobba på nian, för jag vill inte jobba på nian! Men vist alla måste hjälpas åt nu, ja men då måste folk börja agera som att vi faktiskt lever i en pandemi, vården pallar inte mer snart, och det är långt ifrån över.

Ha en fin kväll! Nu blir det soffan innan uppladdning för en ny vecka som vi inte har en aning om hur den kommer se ut inleds.

Höres och störes 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0