Tanken på annat

När man mer och mer börjar tänka på att göra något annat trots att man älskar sitt jobb! Men det kous  som råder inom vården just nu gör nog ingen riktigt jobbsugen. Vårdpersonal plockas runt som schackpjäser och vi på "golvet" har inte mycket att säga till om, vi måste ju.... 

Jag har turen att än så länge vara kvar där jag ska och inte flyttats runt, men nästan alla mina kollegor flyttas runt med ångest, oroligheter och ilska som resultat. Hade vården i Blekinge haft en Corona kris jag nu hade alla dessa omorganisationer varit lättare att hantera men vi är inte där ännu! Och fortsätter det så här så kommer personal har tröttnat när i väl kommer dit......

Men men tisdag och jobb! Ha en fin dag! Höres och störes 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0