Gräver sin egen grav.....

Landstinget Blekinge, eller vänta region Blekinge är vi vist nu.... gräver i detta nu sin egen grav! 

Topp pamparna har kommit på att för att kunna bemanna upp avdelningarna på helgerna ska dessa pass bemannas av de sjuksköterskor som jobbar på mottagningarna dagtid måndag till fredag! 

Att vi som jobbar på "golvet" inte ens blivit tillfrågade vad vi tycke i frågan eller ställer oss till detta är ren och skär katastrof! Vi alla inom regionen har sökt och fått de jobb vi har av en anledning, att vi vill jobba med just det vi gör!

Jag personligen har aldrig och kommer aldrig vilja jobba på en vårdavdelning, den sortens jobb passar inte mig, lika lite som mitt jobb säkert inte skulle passa alla heller!

  Lika lite som mottagnings personalen vill gå upp på avdelningarna, lika lite vill avdelnings personalen ha upp oangagerade och bittra mottagnings sjuksköterskor!! 

Att topp pamparna tycker att vi som jobbar under dem är så pass flyttbara att man kan göra precis som man vill med oss får mig att både se rött, svart och violett!! 

Har för många år sedan gett mig själv ett löfte att aldrig vara kvar på ett jobb jag Inter trivs med eller som behandlar mig illa, vilket tyvärr innebär i detta fallet att går pamparna all in i denna fråga kommer jag säga tack och hej till region Blekinge och jag är långtifrån ensam, då kan de sitta med tomma mottagningar och underbemannade avdelningar... 

Tips på trevliga utvecklande yrkesval mottages gärna, just nu vill denna sjuksköterska glömma allt som har med vård att göra... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0