Klok unge

Haft en bra helg med massa trevligheter, träffat goda vänner, myst med släkten på lite olika håll, tränat lite och bara varit. 

Igår när jag o Eskil skulle gå från parkeringen in till Väggabadet tar han hastigt min hand, jag frågar varför (han brukar inte vara "måste hålla handen" typen) då säger han: mamma det kan komma bilar och jag vill faktiskt inte bli överkörd för jag vill leva HELA mitt liv! Kloka lilla skit unge. 

Fick en aha upplevelse i fredags, hade utbildningsdag med jobbet och en del där handlade om sömnapné och olika symtom för detta. Symtomen var: 
* hastiga uppvaknanden med mardröms karaktär 
* muntorrhet 
* kissar mycket nattetid 
* rastlösa ben
* andningsuppehåll 
* irritation på dagtid 
Samtliga av dessa symtom har Abbe haft i princip ända sedan han var nyfödd. Näst intill
allr är borta nu efter polyp operationen. I natt hade han svårt o få luft på grund av en manlig förkylning och då har vi åter haft muntorrhet, mycket kiss, sparkande ben och hastiga uppvaknanden.! Allt stämmer liksom! 

När jag tänker ytterligare på det så stämmer det redan under amningsperioden då jag hade ett helvete att få honom lugn vid brösten, inte konstigt när man tänker att han då skulle andas med näsan som i princip inte fungerade... 

Oj blev mycket morgon reflektioner här 😂😂 summakardemumma är att jag idag är trött efter lite sömn men tur att det bara är
En kort dag!! 

Ha en fin dag! Höres och störes 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0