Försenad start

Försenad start är en toppen bra grej, på tvättmaskiner alltså. Laddade maskinen igår kväll, satte försenad start med 5 timmar och i morse när jag vaknade var maskinen alldeles färdig för att plockas ut. Helt enkelt toppen, så slipper jag greja med tvätt ikväll, är ju bonde!! Igår blev det sim med syster. Lite segt men gick helt ok tycker jag, inte världsbäst på att navigera så var nog inne i mittvajern några gånger, det vittnar blåmärket på armen om i alla fall. Måste bara ta upp detta med tanter.... Började redan vid lunchen igår, står 2 tanter framför mig i kön till maten, först frågar de personalen om det verkligen bara finns ris till kyckling woken, ja bara ris svarar personalen, är ju wok med ris vi serverar idag. Tanterna muttrar lite men tar en varsin portion ändå, lite längre fram är det två byttor med det vegetariska allternativet, då börjar tant nr 1 ta från detta med vilket leder till att personalen får säga till att detta är en annan maträtt, då börjar tant nr två ta från den andra byttan som också är en annan maträtt.... Förstår personalens frustration och vid detta lager har jag seriöst börjat fundera på att skita i att handla mat.... Detta var inte nog, nej då igår kväll när vi simmade la jag och Mia oss intill kanten på bassängavdelaren för här tänkte vi stör vi ingen, hann en längd innan 3 tanter demonstrativt ändrade sin redan påbörjade sim runda för att visa att det inte var ok att vi låg och simmade fram och tillbaka vid kanten, nej här simmar vi runt runt.... Tänkte nypa dem lite i sidfläsket men besinnande mig och bytte helt enkelt del av bassängen.... Ha en bra onsdag och glöm inte bonde!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0