Fooker 50

Efter en något oviss vecka med febriga/allergiska och magsjuka barn kom vi i alla fall iväg till Stockholm i fredags. Flyg var bokat och till Kallinge tog vi oss, väl där fick vi äran att åka världens minsta och äldsta plan (i min mening), en fooker 50. Detta plan tog 50 passagerare fördelat på 13 rader, alltså ett väldigt kort och litet flygplan.... Lite vind och turbulens plus att detta lilla plan skakade ganska rejält bara i sig självt så blev det en intressant uppresa, som tur väl är har min flyg skräck avtagit med åren och mitt största problem var öron ont efter förkylning. Syrran fick det dock något tuffare som blev rejält åk/kräk sjuk. Men vi tog oss till hotellet och syrran fick eftermiddagen på sig att återhämta sig så framåt kvällen var hon fit for fight igen. Lördagen var dagen med stort D. Det var då vi såg The Phantom. Lite shopping och god mat på förmiddagen och sen bar det ut till Cirkus och The Phantom of The opera. Vilken underbar föreställning, allt var perfekt, scenografi, kostym och skådespelare. Jag var i musikal/operett himmelen. Efter detta blev det en lugn kväll med Grekisk mat och vin, för att sedan återvända hem igår söndag. Hemma var det renoveringskaos.. garaget har isolerats i helgen och det var sågspån överallt, men gud vad bra garaget blev! Bra när man har pappor som är bra på att bygga. Nu väntar en ny vecka, mannen drar till Stockholm imon så blir jag och barnen som får hålla varandra sällskap. Ha en fin måndag. Höres och störes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0