Klagan

Människan är skapt för att klaga men ibland måste man skärpa sig och se till allt det som är bra och det man ska vara tacksam för! Visst Abbe har magknip, är allmänt missnöjd med livet och vill mest bli buren eller ligga nära! Skit jobbigt ibland, speciellt när man har en tvååring som vill ha uppmärksamhet. Men ibland måste man se livet ur ett större perspektiv. Jag sitter med en vaken bebis i en varm säng med folket jag älskar runt mig och inte i en gummibåt på Medelhavet med 30 andra livrädda män, kvinnor och barn! Jag behöver inte riskera livet på både mig och barnen för att få någon form av trygghet! Jag går runt i ett varmt hus med Abbe på mage istället för att behöva sitta i ett kallt sjukhus rum i lund och pendla mellan hopp och förtvivlan! Jag kan gå och tittade på tv samtidigt så är både jag och Abbe Rätt så nöjda, finns de som inte kan gå längre, där förmågan inte längre finns, där de inte längre kan omfamna sina barn, där de vet att de inte kommer få vara med på deras barns resa mot vuxenlivet! Så nej egentligen borde jag inte klaga!! Har så mycket stt vara tacksam för i stället! Ibland måste man helt enkelt nypa sig själv och inse att livet är ett liv man måste ta vara på och vara tacksam för! Mina problem är petitesser i det stora hela!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0