Cutting the rose

Snart är helgen här igen och examensarbetet rullar på. Vet inte om jag nämnt det men det vi skriver om är kvinnlig könsstympning- ett jätte intresant ämne, men käns som jag vet lite "väl mycket" om ämnet nu.

Hur man kan stympa en kvinna på detta sätt är för mig obegripligt, inte bara själva ingreppet är traumatiskt, kvinnorna går ett helt liv med problem och smärta tillmötes! Vi måste motarbeta denna sed, inte dömma utan informera och sprida kunskap!!

Som jag sa innan snart helg och då blir det blekinge, familjemys, fotboll, hus och fäktning- en ganska bra helg måste jag få lov att säga:-)

Vattengympa ikväll. ska bli intresant!!

Höres och störes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0