Mörker

Jaha så har vi gott in i den mörka tiden! Sitter i köket och ser hur det sakta men säkert blir mörkare och mörkare, har precis knådat ihop en bröd deg som snart ska in i ugnen- Julmusik sipprar ut från datorn och jag har precis klarat dag 1 på anestesi/OP.

Hur gick denna dag då? Jodå jag överlevde, fick bara ett blodtrycksfall så det kan man la säga är godkänt, fick snällt bli ledd ut av narkosläkaren som gav mig saft och högläge hihi, 20 min senare stod jag åter o kollade ner i bröstet på en man, ganska coolt att se hur hjärtat slår och hur lungorna höjer sig. När de skulle snöra ihop allt med ståltråd kan jag inte hjälpa att jag associerar det med en ett flak revbensspjäll- fast inte så konstigt egentligen, det är ju ett flak revben:-P

Första julklappen fixad! Och bra är den minsann:-)

Höres och störes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0