Biter i kinderna.

Nu är det riktigt kallt, har precis kommit in från en liten promenad och det riktigt biter i kinderna- härligt.

Idag har jag varit en halv dag på strålbehandlingen för att se hur det går till. Började att se på hur man gör masker till dem som strålar huvudet, man gör en avgutning av huvudet i ett formbart nät som sedan stelnar- jag hade fått cellskräck i en sån mask kan jag säga!

Sen fick vi se hur strålningen gick till, inte så stimullerande- man leder in patienten i rummet, lägger den på en bits, går ut ur rummet, knapparar lite på datorn och sen hjälper man patienten ut- deffenetivt inget jobb jag kan tänka mig, alldeles för tråkigt.

Skönt att komma hem lite tidigt idag, lagade lite korvstroganoff och sen blev det en skön simmning. Ikväll blir det nog bara Tv ocn slapp för min del:-)

Höres och störes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0