Krokus-usch

Har kommit fram till att krokus är en mycket irriterande blomma- i alla fall när de har vissnat ner och man har en farmor som inte vill ha kvar dem i rabatten. Har legat på alla fyra och klippt av alla dessa tusen blad åt henne idag, tog sin lilla stund och blev ganska mycket blad vill jag lova.

Blir inte bättre av att ha farmor över sig som en fångvaktare när man gör det, men men, hon kan ju inte själv så man får svälja irritationen och påminna sig om hur mycket man älskar henne- för trots krokus betyder min farmor allt för mig:-)

Har haft en lugn och skön dag på Gyön indag för övrigt, rott en runda, solat och läset en bra bok. Helt klart nöjd.

I mon blir det mjällby och på fredag får vi se vad som händer- sen är det teater i helgen, första helgen på kastellet- ska bli härligt.

Just nu sitter jag och väntar på att jag ska hemta min broder som behöver chafför ut till gyön.

Ha en bra helg- höres och störes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0