Sommargäster

Sommaren är faktiskt här, till och med varit sol idag. Med sommaren kommer sommargästerna- ett släkte för sig:-)

Det är märkligt att de som bor på en plats ca 2 månader per år kan ha så mycket åsikter och ideèr. Att det de tycker och tänker påverkar de som bor på platsen hela året tycks inte röra dem i ryggen. För har de köpt en sommarstuga i en sommaridyll så ska den platsen så förbli!

Ja ja, det är bara att gilla läget- ett tips bara ska ni ut till Gyön i sommar akta er för guppen!

Idag har jag varit rep ledig- hjälp, panik- vad gör man en hel dag? Men kors i taket jag har lykats sysselsätta mig, först körde jag upp farmor till Hoby, efter det solade jag lite, efter middag blev det på med spring skorna och en runda med dem, sen sol igen och nu i kväll våldgästar jag brodern.

I morgon är det åter teater- skönt så man vet vad man ska ägna dagen åt:-P

Ha det bäst så hörs och störs vi!

Vågorna slår sakta in mot stranden,
deras skum känns som en smekning på handen.
Försiktigt doppar jag tån,
men drar snabbt upp den som ett fån.
Än är vattnet allt för kallt,
men jag älskar det ändå för sin doft av salt.
Havet ger mig ett minne
och påminner mig om mitt barnasinne.
För aldrig är jag så lycklig som vid kusten,
det är där jag får all min styrka och lusten.
 M.s 16/6-09

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0