Sommaren kom:-)

Idag har det varit helt otroligt fint väder här i skåne land, varmt till tusen har det också varit. Precis kommit hem från en långpromenad med frida, och trots att klockan är halv nio så är det fortfarande varmt och härligt ute.

Idag har jag hunnit med en massa, var på practicum och lärde mig sätta PVK (perifer ven kateter), lyckades spruta natriumklorid på hela Maria men PVK:n satt där den skulle;-) alltid kul att få jobba lite praktiskt- tycker dock synd om nin första patient som ska få äran att få fröken madelens första PVK insatt, kan ju inte bli annat än katastrof haha!

Har också bytt lakan, städat rummet, damsugit lägenheten och tvättat. När allt det var klart satte jag mig att skriva rent lita anteckningar och efter det blev det kycklingpaj. Ja man kan lungt säga att dagen har varit produktiv. Så nu sitter jag här med datorn och TV:n och bara tar det lungt med lite bubbel vatten:-)

Hoppas ni har haft en bra tisdag, hörs och störs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0