Husliga Måndag!

Oj vad jag känner mig huslig nu, igår gjorde jag urgoda kroppkakor och idag har jag gjort köttbullar och köttfärspaj, har visst blivit värsta hus mamman:-)
Inte för att jag vill skryta men gott blev det också, plus att jag har matlådor för en hel evighet! Så jäkla bra att ha hemlagad "färdig mat" i frysen. Är man lite trött efter plugget någon gång är det bara att ta fram och in i micron.

Jag hade ju i och för sig kunnat köpa färdig mat från affären, men nej du tack! Den är både dyrare och äkligare, gör man maten från skratch så vet man i alla fall vad man har i den - med andra ord man har lite koll på vad man matar sin arma kropp med:-) Den är ju faktiskt ganska viktig för att vi ska kunna leva!
Som sjuksköterskestudent vet jag sånt!

Annars har dagen varit bra, ett par lugna föreläsningar i skolan och hyfsat väder, jag kan inte hitta något att klaga på. Nu blir det några timmar med böcker och TV, sen ska jag och F gå till Gerda och ta oss igenom ett Box pass ska bli attans roligt! Lär väl inte kunna röra mig i morgon men det är smällar man får ta:-)

Ännu en höstdag är snart över,
jag sitter vid Tv:n och den söver.
Solen går sakta ner utanför mitt fönster,
och dagen idag har följt samma gammla mönster!
Ett mönster av mina vanor,
ett mönster av gamla anor.
Imorgon är det en ny dag, då kanske det är dags för en ny lag!



                                                                                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0