Hemma i Byn

var man åter hemma i lilla Hoby igen, har tagit mig friheten att få en långhelg, så nu blir det några lata dagar här och återfärd på måndag.
Har lite små trevligt planerta, lite fester och så men annars blir det lugna gatan, och skönt ska det bli!
Alltid kul att komma hem, framför allt när man vet att man snart får åka tillbaka till sitt eget där man får rå om sig själv.

Åkte 16,42 tåget från Lund, och söte Göte vad folk, helt knökat! Folk överallt och inga sittplatser, fräck som jag är lyckades jag i alla fall norpa åt mig en, mitt framför ögonen på en kille som i stället fick stå! Men jag fick sitta i alla fall:-)
Förstår inte varför inte skåne trafiken kan sätta in fler vagnar, när de vet att det är jätte mycket folk som åker just den tiden, en vagn mer eller minder kan väl inte ha någon betydelse för dem? För resenärerna däremot, kan det vara skillnaden mellan att få stå eller sitta!
Och detta tar jag inte bara upp för komfortens skull utan också av säkerhetsskäl, det kan inte vara säkert att ha ett helt fullproppat tåg med stående människor, tänk om något händer?
Nej skärpning Skåne trafiken!!

Fick lägenheten!!! Så jäkla skönt, ska skriva kontrakt i mitten på nästa vecka, Jippi!!



Längtar så efter vinter och snowboard!, hoppas snön kommer snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0