Härliga Söndag!

En härlig höstsol väckte mig ur min underbara skönhetssömn för en timme sedan, finna det något bättre sätta att vakna på än till trevande solstrålar som värme ansiktet? inte enligt mig i alla fall!
Så nu är man uppe och vaken sedan en timme, frukosten är klar, Tv:n står på max och potatisen kokar snällt i grytan:-) Idag ska nämligen Madde ge sig på att göra kroppkakor! Ska bli mycket intresant och se resultatet, lovar att skriva hur det blev.

Jag är student, bor i en student stad och har student kompisar, men ändå känner jag mig fortfarande som lilla tjejen från Hoby som tycker hemma kvällar och promenader är bäst.
Fest någon gång ibland kan vara ur kul, men inte varje helg. Framför allt inte här där helgen börjar på Onsdagen och varar till Söndagen. Jag hade inte pallat att festa så mycket, och förstår inte de som gör det. Har de inget annat liv?
Man ska ju helst hinna med att plugga, träna och ta det lungt, men de kanske köra allt det i ett litet rusat tillstånd:-) vad vet jag?

Kan dock inte låta bli att bli lite skrämd av det, hur lätt är det inte att få köra igenom inkörsporten till alkoholism när man dricker merparten av veckan? Studentlivet är underbart, men för vissa tror jag det kan leda till helvetet! Jag menar inte att man ska sluta festa, men festa med motta - ha en underbar student tid och kom ut starkare än du var innan du började studera och inte tvärtom!

Nog med seriös snack! Det är ju faktiskt söndag. Förutom kroppkakor blir det springtur med syrran i eftermiddag och en långpromenad när det är visning på lägenheten, för då får inte jag vara kvar:-P



Ha en skön dag och njut av livet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0