Gråa Trista Tisdag!!

Är det inte för tråkigt när det känns som eftermiddag på förmiddagen? När det är så grått ute att man börjar misstro att det verkligen finns en sol någon stanns långt där uppe!! En sådan dag har det varit idag här i Lund, grått, trost och blött.
Man vill bara krypa ner i sängen och ligga kvar till jul.
Jag brukar kunna tycka att sådana här dagar är mysiga, men inte idag, idag är det mest iriterande. Jag borde inte klaga med tanke på att jag har varit i skolan mellan 9 och kvart över 4, men allt går så mycket lättare om det är lite sol utanför fönstret, det är som om kroppen med ens får mer energi!

Ja ja, får väl hoppas på bättre väder i morgon:-)

Idag har det som sagt var varit skola hela dagen och i kväll ska jag kolla på en lägenhet, den vi har nu får vi bara ha till 1 januari. Men tyvärr är den lägenheten jag ska kolla på i dyraste laget, kostar 4200kr/mån - lite dyrt för en fattig student.
Men att titta kostar ju inget!

Jag tycker det är sjukt att en stor student stad som Lund inte kan fixa fram bostäder till sina studenter. Bostads marknaden här är sjuk! Finns helt enkelt inga bostäder, får man ett andra hands kontrakt ska man vara glad.
Det borde vara krav på alla universitet att de skulle ha bostads garanti, då kanske de hade fått upp ögonen för hur situationen är.
Jag kräver inte tipp topp studentboende i Lund, men hade de haft bostadsgaranti och plaserat ut studenterna i grann kommunerna också så hade man ju endå fått student gemenskapen, den får man tyvärr inte idag om man bor utanför Lunds gränser, sorgligt men sant!
Så mitt budska och önskan är helt enkelt : BYGG FLER STUDENT BOSTÄDER!!


Hur det går för mig i bostadsdjunglen får tiden utvisa:-)



Ha det bäst//Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0