Vardag

Igår när jag stod och hängde tvätt efter att ha jobbat, lagt barnen, tränat och duschat slog det mig att vardagen är ganska bra faktiskt. Sen slog det mig ännu mer att vilken tur att vardagen är bra, för utan en bra och givande vardag så är ju största delen av livet ganska meningslöst, då livet mest består av vardagar och allt vad det innebär. Kan man inte se tjusningen i vardagen så kommer man ju bara gå och längta och vänta hela livet och det är enligt min mening livet alldeles för kort för att göra! Det är vardagen som ska vara utvecklande, stimulerande, utmanande och på något sätt alltid finnas där, det är oftast i vardagen saker beslutas, det är tack vare vardagen man njuter av helgen, det är tack vare vardagen vi får en helg, en semester, ett lov eller en resa. Så min insikt igår blev att hitta en härlig vardag, en vardag som känns meningsfull, en vardag som ibland kan kännas lite trist och grå men som ska för det mesta vara normen i ditt liv och därför också den tid som ska ge dig liv, lugn och drömmar. Så njut av vardagen, älska livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0